Wednesday 4 April 2012

Putus Sudah Segalanya...

Dengan degupan jantung yang berdetak, dengan hembusan nafas yang bersisa, dengan segala rasa yang ada..
Putus sudah segalanya yang berlari-lari,berlegar-legar dalam keserabutan akal fikiran..
Syukur...Meski masih hati dan jiwa ini bergelora, meski tiada apa yang aku pilih, meski aku melepaskan apa yang mungkin berhak untuk aku miliki namun apa yang aku putuskan sekurang-kurangnya memberi sedikit ketenangan...Alhamdulillah....


Dulu...
Mungkin masih belum cukup kuat untuk aku hadapi...Menjalani kehidupan yang penuh dengan segala kata-kata yang aku sendiri tak mampu menahan mendengarnya...Tapi kini, aku umpamanya sudah lali dengan semua itu walau terpaksa menghipokritkan diri...Berdiam tanpa sebarang erti..Meski luluhnya hati mengenang takdir diri..Mengapa aku yang diuji sebegini??JANGAN...jangan aku persoalkan...insyaAllah ada hikmah yang indah lagi membahagiakan sekeping hati ini..Kerana ini, ini dan inilah putus sudah segalanya...


Sekarang...
Apa yang sudah aku putuskan, akan aku cuba untuk kawal..Dia,dia,dia dan dia insan itu tidak aku yakin mampu menanggung apa yang ku tanggung, menerima apa adanya aku..Biarlah..Biarlah...dan biarlah..
Masa akan menentukan segalanya,,takdir dan harapan..penuh dugaan menguji kesabaran,,menanti dengan debaran..Saat itu YA TUHAN...


Akan Datang...
Andainya SAAT itu tiba, andainya apa yang didambakan muncul jua sinarnya, andainya segalanya menjadi seperti yang ku doa...Izinkan aku melihat dan merasai segalanya sebelum jantung berhenti berdegup, nafas berhenti berhembus, mata berhenti melihat,telinga berhenti mendengar,sebelum ajal ku menjelma,sebelum aku disoal malaikat-malaikat-Mu Ya Azza wa Jalla..


Wallahu a'lam...

No comments:

Post a Comment