Tuesday 25 September 2012

Maaf, saya tak reti nak act CUTE!

jalan sana, jalan sini..tengok sana tengok sini..
dalam hati : "fuhh!!comelnya bdk pmpuan tue..cantik..untungnya dia ad muka mcm tue.."
Aku perempuan, tak mustahil la ada terdetik rasa macam jeles sikit kan..
cute kan??bukan aku..

Aku ada kawan lelaki..memang aku tahu lumrah..mestilah dpa2 nie nak dapat awek yang comel2,,cute..
tangkap gambar, senyum cikit pun dah nampak cuteeee...hiiisshhh...
tapi tue la..kalau aku lelaki pun,,aku mesti nak bakal isteri aku cantik..sedap mata memandang..sejuk hati..
even aku yang perempuan nie pun memilih..apatah lagi lelaki..

Tapi jujur,kadang-kadang aku tak faham,tak tau..ada lagi k lelaki yang tak pandang sangat luaran@rupa..
sampai aku pernah terfikir, ada k lelaki yang nak kan aku..
bukannya lelaki2 kat luar sana tau aku nie macam mana..sikap aku..perangai2 buruk aku..
dan...aku tak cute....tak reti nak buat cute...



Saat-saat aku pikir benda2 tue,,aku teringat yang ustazah Fatimah Syarha pernah cakap dulu..
lebih kurang macam nie la ayat dia..
"Kalau seorang lelaki tue betul-betul beriman, ikhlas..dia tak pandang pada betapa trettt..betapa cantik luaran seorang wanita itu..tapi dia akan pandang pada iman, akhlak dan akidah yang ada padanya.."
Nak nanges...sensitif kan aku..hehe

p/s: saya biasa2 ja..maaf, saya tak reti nak act cute..tapi cute saya semulajadi lahir dari hati..Alhamdulillah, bersyukur dengan rupa yang ada..tima kasih mak abah..sebab mak abah itah wujud dekat dunia nie,,dengan muka nie..dengan izinNya...

Wallahu a'lam...



No comments:

Post a Comment